جهان شناسی

ساخت وبلاگ
خریدهای اینترنتی و آنلاین چند سالی است که در ایران رونق گرفته است .

اگر در ابتدا تنها میشد دیسک‌های بازی و نرم‌افزاری را به صورت اینترنتی در ایران سفارش داد ، الان تقریبا میشه هر چیزی رو اینترنتی سفارش داد .

از چیپس و پفک گرفته ، تا دیزی و انواع مختلف غذاهای گرم و سرد و لوازم خانگی بزرگ و کوچک و صدها قلم کالای دیگر …

اما هنوز که هنوز بود خریدلایسنس های بسیاری از سرویس‌های خارجی به خاطر محدودیت ها و تحریم های بین المللی و همچنین مسدود بودن برخی از سرویس ها در ایران ، برای کاربران اینترنتی داخل کشور ، مقدور نبود .

ایفایندر یک سرویس جالب و کاملا ایرانی است که از طریق آن می‌توانید اقدام به خرید و سفارش بسیاری از سرویس‌های اینترنتی و لایسنسهای نرم‌افزاری کنید.

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

به طور مثلا حتما برایتان جالب خواهد بود که می‌توانید لایسنس معروفترین نرم افزار Download Manager یعنی Inteet Download Manager را به صورت مادام العمر و تنها با قیمت 27000 تومان دریافت کنید !

یا مثلا می‌توانید با قیمتی پایین اکانتهای قانونی معروف‌ترین سایت‌های به اشتراک گذاری فایل را دریافت کنید .

و برایتان جالب خواهد بود که مثلا می‌توانید اکانت مادام العمر سایت مگا آپلود را در ایفایندر با قیمت 159هزار تومان خریداری کنید ! در حالی که قیمت اصلی این سفارش 222هزار تومان هست!

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

یا مثلا لایسنس های آنتی ویروسهای معتبر همچون NOD32 و KasperSky و دیکشنری بابیلون را با نازلترین قیمت خریداری کنید .

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

همچنین در ایفایندر میتوانید سرویس های معتبر ایرانی را نیز با تخفیف ویژه خریداری کنید!

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬ efinder.ir ‫پاسخ نیازهای آنلاین شما‬

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 382 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55

[http://www.aparat.com/v/0t6AE]




[http://www.aparat.com/v/J1nzk]


جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 336 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55

برای این پست ۱۷٫۵ گیگابایت فیلم آموزشی آماده کردم که بیشتر فیلمها بدون صدا و به صورت توضیحات متنی هستند. ( فیلم های امنیت شبکه همشون اینجوری هستن!) این مجموعه را به صورت کاملا فشرده با حجم ۱۵۰ مگابایت میتوانید دانلود کنید که البته برای اکسترکت کردن فایل نیاز به ۱۷٫۴ گیگابایت فضای خالی دارید.
این سری آموزشی مباحث زیادی را دربر میگیرد که چند تا رو به عنوان مثال عنوان میکنم بقیه رو بعد از دانلود فایل ببینید.
پیدا کردن صفحه ادمین سایت
هک کردن سایت فلش
هک کردن سایت چت روم
نفوذ از طریق باگ xss
هک کردن ایمیل
هک کردن فلش چت
هک کردن پی اچ پی نیوک
هک کردن وردپرس
هک کردن چندین تالار گفتمان مختلف
هک ایمیل از طریق دزدیدن کوکی
هک کردن phpbb
هک کردن چندین سیستم مدیریت محتوای مختلف
هک کردن انجمن ساز vbulletin نسخه های مختلف
و…..

این آموزشها صرفا جهت افزایش امنیت سرورها و سیستم ها در سایت قرار داده شده است و هرگونه تلاش برای نفوذ به تارگتهای ایرانی طبق قانون جرایم رایانه ای مجازات مربوطه را در بر خواهد داشت.


دانلود بسته ۱۷ گیگابایتی هک و امنیت شبکه (حجم ۱۵۰ مگابایت)
رمز فایل فشرده: www.ehsanavr.com
توجه: این سری آموزشی فارسی نیست

نویسنده:وحید شریف
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 415 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55

فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ساخت کدام کارخانه است و مدل دقیق گوشی او چیست.
شاید در نگاه اول چنین چیزی ممکن نباشد، اما چه شماره مورد نظر شما «ایرانسل» یا «همراه اول» باشد به سادگی چنین کاری امکان پذیر است. تنها لازمه این کار نیز دسترسی به اینترنت است. در این ترفند قصد داریم به معرفی پیدا کردن نوع گوشی افراد مختلف از روی شماره تلفن همراه آنها بپردازیم.

پیدا کردن مدل گوشی افراد از روی شماره تلفن


در حقیقت لینکهایی که در ادامه به شما معرفی خواهم کرد برای خدمات Data (همانند MMS) ساخته شده اند, اما شما می‌توانید از آن استفاده‌ی دیگری کنید و نوع تلفن همراه هر کس را که بخواهید کشف کنید!


خطوط «ایرانسل»
برای پیدا کردن نوع گوشی شماره‌های «ایرانسل» کافی است به آدرس اینترنتیhttp://92.42.49.87:8080/mtn_ir-mt-web-portal مراجعه کنید.
سپس شماره تلفن همراه مورد نظر را با پیش‌شماره و بدون صفر وارد کنید و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک نمایید (به عنوان مثال 9350000000).
در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره را خواهید دید.
خطوط «همراه اول»
برای پیدا کردن مدل گوشی شماره‌های «همراه اول» نیز کافی است به آدرسhttp://78.38.243.104:8080/mcci-mt-web-portal مراجعه کنید.
شماره تلفن همراه را با پیش‌شماره و به همراه کد 98 و بدون صفر وارد کرده (ترفندستان) و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید (به عنوان مثال 989120000000).
در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره موبایل را مشاهده خواهید کرد.

این دو صفحه در اصل برای دریافت خدمات دیتا راه‌انداری شده‌اند اما چنین استفاده‌ای نیز می‌توان از آن‌ها کرد.
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 364 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55



جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 362 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55

با تلاش و ممارست فراوان به این نتیجه دست یافتم

برای دیدن تصاویر با اندازه ی واقعی روی عکس مورد نظر کلیک کنید






جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 308 تاريخ : شنبه 27 آبان 1391 ساعت: 22:55

حسب اخباری که از ناسا انتشار یافته ، تصاویری از ماه وجود دارد که حاکی از وجود یک رشته صخره های تغییر شکل یافته در سطح ماه می باشد که تا عمق آن امتداد یافته و از نیمه دیگر آن برآمده و این دلیلی بر شکافته شدن ماه و پیوند دوباره آن در دورانی از حیات آن می باشد.

در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل ( بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند ...خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد ...و سپس ماه به دو نیم شکافته شد نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند ، اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان مارا سحر کرده است.

بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند " این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد... "اقتربت الساعة وانشق القمر ..."باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیا است ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم ....و ماه شکافته شد...وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم. و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم. روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول شبکه بی بی سی را مشاهده می کردم ، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجالات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می کردند... مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند بااین مضمون که "شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دولار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید...آیا این عاقلانه است"؟؟!  در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که در آن سفر ، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد.و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد.

"داوود موسی بیتکوک " سپس می گوید: با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکایی ها باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است...

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد ، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 284 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391 ساعت: 0:28

خبرگزاری فارس نوشت: : امام صادق(ع) آخرین منجی بشر حضرت مهدی‌(عج) را این گونه خطاب می‌کند: «ای آقای من! غیبت تو خواب را از من ربوده، بستر را برایم تنگ ساخته، روح و روانم را بی‌تاب کرده است.»









بار دیگر بغض غریبی گلوی عالم تشیع را می‌فشارد، ملائک در پس کوچه‌های مدینه در تشیع پیکر مردی شرکت‌ می‌کنند که محضرِ مبارکش، منبع فیض آسمانی بود و او اینک در محضر خداوند خویش شربت شهادت را نوشیده و در جوار جدش بزرگوارش قرار گرفته،‌ او از دست حکومت عباسی آسوده خاطر شده است، دیگر صادق آل الله نیست تا سجاده را از زیر پایش برکشند و او را با سر و پای برهنه به دربارِ جور برند، هر چند که بقیع، بقعه‌ای خاموش و تاریک است و آشنایی غریب با مزار بی‌چراغ را در خود جای داده است، اما با این حال خود مرثیه‌ای است بر غم غربت خویش.

چه زیباست که ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت با اینکه خود یکی از ستارگان این کهکشان الهی است، خدمتگزاری به امام عصر را مایه مباهات و افتخار خود می‌داند و اینچنین از شرایط ظهور و علائم آن سخن می‌گوید و چنان از فراغ غیبت حضرت حجت گریه سر می‌دهد که دیگر اشکی بر چشمانش باقی نمانده است، به مناسبت سالگرد شهادت این امام همام در ذیل به برخی روایات ایشان در خصوص حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه‌ الشریف اشاره‌ای می‌کنیم:

*ابوبصیر از حضرت صادق(ع) روایت کرده که فرمودند: «مَا تَسْتَعْجِلُونَ بِخُرُوجِ الْقَائِمِ وَ الله مَا لِبَاسُهُ إِلَّا الْغَلِیظُ وَ مَا طَعَامُهُ إِلَّا الشَّعِیرُ الْجَشِبُ وَ مَا هُوَ إِلَّا السَّیْفُ وَ الْمَوْتُ تَحْتَ ظِلِّ السَّیْف»‏؛ «چگونه تعجیل در خروج و ظهور قائم(ع) دارید، پس به خدا سوگند که لباس او چیزی جز جامه‌های درشت و طعام او چیزی جز نان جو سخت نمی‌باشد و برنامه او چیزی جز شمشیر و مرگ در زیر سایه شمشیر نخواهد بود.»

سیره مهدی متنی بر سیره جدش است

*عبدالله بن عطا می‌گوید: «از آن حضرت پرسش کردم که سیره مهدی چگونه است؟»؛ فرمودند: «یَصْنَعُ کَمَا صَنَعَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه وآله وسلّم یَهْدِمُ مَا کَانَ قَبْلَهُ کَمَا هَدَمَ رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه وآله وسلّم أَمْرَ الْجَاهِلِیَّةِ و یَسْتَأْنِفُ الْإِسْلَامَ جَدِیداً»؛ «او کاری می‌کند که رسول خدا(ص) کرد، منهدم می‌کند، آنچه را که پیش از او پیامبر خدا(ص) منهدم ساخت و آن امر جاهلیّت است و اسلام را از سر، آغاز می‌کنند و اسلام را جدیداً ارائه می‌‌کند.»

*از امام صادق(ع) روایت است که «إِذَا قَامَ الْقَائِمُ أَخَذَ مَانِعَ الزَّکَاةِ فَضَرَبَ عُنُقَه»‏؛ «زمانی که قائم آل محمد(ص) قیام کند، مانع الزکات را گرفته و گردن او را خواهد زد.»

*مفضّل بن عمر از اصحاب امام صادق(ع) می‌گوید: شنیدم اباعبدالله، حضرت صادق(ع) می‌فرمودند: «لَو قَد قامَ قائِمُنا لَبَدءَ بِکَذّابی الشِّیعةِ فَقَتَلَهُم»؛ «اگر قائم ما قیام کند، هر آینه از کذابان شیعه آغاز می‌کند و آنان را به قتل می‌رساند.»

امامی که در غیبت ولی خدا مویه می‌کند

*از سدیر صیرفی روایت شده که گفت: «من، «مفضّل»، «ابوبصیر» و «اَبان بن تغلب» به محضر مولایمان امام صادق علیه‌السلام شرفیاب شدیم، دیدیم آن حضرت لباس مویین خشن و ساده پوشیده و روی خاک نشسته و همچون شخص سوگوار و عزیز از دست داده، با حالتی سوزان و جگر سوز گریه می‌کند، به طوری که اندوه جانکاه از چهره‌اش دیده می‌شد و صورتش دگرگون شده بود و اشک از اطراف چشمانش می‌ریخت و در این حال می‌گفت:

«ای آقای من، غیبت تو خواب را از من ربوده، بستر را برایم تنگ ساخته، روح و روانم را بی‌تاب و پر تنش نموده است؛ ای آقای من!، غیبت تو مصیبت مرا، به فاجعه دردناکی تبدیل کرده و این مصایب به مصیبت‌های گذشته یکی پس از دیگری، پیوسته که موجب هلاکت و نابودی من شده است، هر اشکی که از چشمانم می‌ریزد و هر ناله‌ای که از سینه‌ام بر می‌خیزد، در مورد مصایب پی در پی گذشته و بلاهای سابق انباشته شده، آن چنان زیاد و طاقت فرسا است که به دیدگانم آسیب می‌رسانند و هر وقت که این اشک ها را می‌‌نگرم و این صدای ناله سینه‌ام را به خاطر مصیبت‌های جان سوز گذشته می‌شنوم، به یقین می‌نگرم که مصایب آینده بسی بزرگتر و جانکاه‌تر از مصایب گذشته است و سختی‌های آن، کمر شکن‌تر است، چرا که با خشم و اندوه تو آمیخته شده است.

سدیر می‌گوید: «از وحشت و ناراحتی، عقل از سرِما پرید و بر اثر جزع و بی تابی، قلب‌های ما پاره پاره شد، به خاطر آن حالـت امـام صادق علیه‌السلام که بسیار هولناک و تکان دهنده و دردآلود بود، گمان بردیم که آن حضرت دچار حادثه بسیار تلخ و کوبنده، ناگوار و طاقت فرسا شده است، عرض کردیم:

«ای فرزند بهترین مخلوقات!، خداوند چشمانت را نگریاند، برای کدام حادثه آن قدرگریه کرده‌ای که اشک چشمانت تمام شده و باران، اشک از دیدگانت جاری گشته است؟ و چه موضوعی این گونه شما را سوگمند و گریان و پریشان نموده است؟»

آتش بغض امام آن چنان ترکید و شعله‌ور شد و ناله‌ای سوزناک سرداد و سفره دلش گشوده شد و ترس و هراسش سخت شد و در این حال فرمود:« وای بر شما!، بامداد امروز به کتاب جفر نگاه کردم و این کتابی است که علم به مرگ‌ها، بلاها، مصیبت‌ها و علم آنچه گذشته و آینـده تا روز قیامت خواهد آمد؛ در آن نوشته شـده است که خداوند محمد صلی الله علیه وآله وسلم و امامان بعد از او را، به این کتاب، اختصاص داده است، من در این کتاب تأمل کردم، ولادت قائم ما عجل الله تعالی فرجه الشریف و غیبت او، و طولانی شدن غیبتش و گرفتاری‌های مؤمنان در عصر غیبت و پدیدار شدن شک و تردید در قلب‌های آنان بر اثر طولانی شدن غیبت و مرتد شدن بسیاری از دین و خروج آنها از اسلام و بی‌تعهد شدن آنها به ولایت را مشاهده کردم، آن گونه که خداوند می‌فرماید: «و هر انسانی، اعمالش را بر گردنش آویخته‌ایم»، (سوره اسراء، آیه 13)

منظور از این طائر، ولایت ماست، وقتی که این همه ناگواری ها در ارتباط با غیبت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف را در کتاب جفر مشاهده کردم، بی‌اختیار منقلب شده و قلبم سوخت و اندوه‌ها مرا فراگرفت.»

امام صادق(ع) از علائم قبل از ظهور می‌گوید

امام صادق علیه‌السلام به یکی از یاران خود فرمود: « هر گاه دیدی، حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند؛ ظلم و ستم فراگیر شده است؛ قرآن فرسوده و بدعت‌هایی از روی هوا و هوس، در مفاهیم آن آمده است؛ دین خدا (عملاً) توخالی شده، همانند ظریفی که آن را واژگون سازند؛ طرفداران و اهل باطن بر اهل حق پیشی گرفته‌اند؛ کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمی‌شود و بدکاران بازخواست نمی‌شوند، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند،

شخص بدکار دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمی‌کند؛ بچه‌ها به بزرگان احترام نمی‌گذارند؛ قطع پیوند خویشاوندی شود؛ بدکاران را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او بر نگردد؛ نوجوانان پسر همان کنند که زنان می‌کنند؛ زنان با زنان ازدواج کنند؛ انسان‌ها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف می‌کنند و کسی مانع نمی‌شود،

افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمن، به خدا پناه می‌برند؛ مداحی دروغین از اشخاص، زیاد شود، همسایه همسایه خود را اذیت می‌کند و از آن جلوگیری نمی‌شود؛ کافر به خاطر سختی مؤمن، شاد است؛ شراب را آشکار را می‌آشامند و برای نوشیدن آن کنار هم می‌نشینند و از خداوند متعال نمی‌ترسند؛ کسی که امر به معروف می‌کنند، خوار و ذلیل است؛ آدم بدکار، در آنچه آن را خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است؛ اهل قرآن و دوستان آنها خوارند،

راه نیک بسته و راه بد باز است؛ خانه کعبه تعطیل شده و به تعطیلی آن دستور داده می‌شود؛ انسان به زبان می‌گوید، ولی عمل نمی‌کند؛ مؤمن خوار و ذلیل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشکار شود؛ مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد کنند؛ حلال حرام شود و حرام حلال شود؛ دین بر اساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا و احکام آن تعطیل می‌شود؛ جرأت بر گناه آشکار می‌شود و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد؛ مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش؛ ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج شود؛ سردمداران به کفر نزدیک شوند و از نیکو کاران دور شوند؛ والیان در قضاوت رشوه بگیرند،

آشکارا قمار بازی می‌شود؛ مشروبات الکلی به طور آشکار بدون مانع خرید و فروش می‌شود؛ در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت کنند؛ مسجد طلاکاری (زینت داده شود؛ حج و جهاد برای خدا نیست؛ آلات موسیقی و لهو و در مدینه و مکه آشکار می‌شود؛ علایم آسمانی آشکار شوند و کسی از آن نگران نشود؛ پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگشان شاد شود؛ به وسیله شراب بیمار را مداوا و برای بهبودی آن را تجویز کنند؛ وقت در اول نمازها را سبک بشمارند؛ مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم کنند؛ برای اذان و نماز مزد می‌گیرند.»

علائم حتمی ظهور حضرت حجت(عج)

*امام صادق (ع) فرمود: پیش از ظهور قائم (عج) پنج نشانه حتمی است؛ یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه و فرورفتن در بیابان.

*«محمد بن مسلم» می‌گوید که از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود «پیش از ظهور قائم (ع) از سوی خدا بلا و آزمایش به وجود آید، «ولنبلونکم بشی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و النفس و الثمرات»،«قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی و جانی و کمبود میوه‌ها آزمایش می‌کنیم»، سپس فرمود «ترس از شاهان بنی فلان، گرسنگی از گرانی قیمت‌ها و کمبود اموال، از کساد و رکود، تجارت و بهره اندک از آن و کاهش میوه‌ها و محصول به خاطر خشکی زمین و برکت میوه‌ها از آزمایش‌های خداوند باری تعالی، پیش از ظهور مهدی (ع) است، پس دنباله آیه فوق را خواند «و بشرالصابرین » به صابران مژده بده.»، مژده از این نظر که در آن هنگام حضرت قائم (ع) به زودی خروج کند.

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 471 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391 ساعت: 0:28



امروزه بحثی مطرح است و آن این است كه راز محبوب شدن فرد در یك جامعه چیست؟ ممكن است در این باره نظریات گوناگونی مطرح شود كه برخی زیبایی و جمال را راز محبوبیت فرد بدانند، گروهی قدرت و توان جسمی را نشانه محبوبیت شخص در جامعه، همچون قهرمانان بدانند، دسته‏ای دیگر احسان و مهربانی و گذشت و عطوفت را ریشه محبوبیت فرد قلمداد نمایند و قومی نیز كمال علمی انسان را باعث جلب محبت دیگران به او بدانند؛ چنان كه نسبت به عالمان و نخبگان علمی این گونه ابراز محبت‌ها دیده می‏شود. و یا قدرت ایمان و معنویت و وصل به معدن عظمت الهی را علت اصلی محبت‌ها و محبوبیت‌ها بشمارند كه البته در فرهنگ دین مخصوصا قرآن بر این نظریه تأكید شده است؛ اما ما شیعیان: 
دلبری داریم كه از صاحبدلان دل می‏برد 
غمزه‏ای مشكل‏گشا دارد كه مشكل می‏برد 
گر نقاب از چهره گیرد آن نگار نازنین 
پرتو رخساره‏اش دلهای مایل می‏برد 
و امامی داریم كه هم جمال دارد و هم كمال، هم صورت زیبا و نورانی دارد و هم سیرت پر بار و نورانی، هم دست خدمت و مهربانی بر خلق دارد و هم ایمان عمیق و سرشار از معنویت به سر منشأ معدن عظمت، خدای جلیل و جمیل. آنچه پیش رو دارید، نگاهی است به گوشه‏هایی از زیباییهای ظاهری حضرت مهدی علیه‏السلام. 
در چمنِ جمعِ جمال و كمال 
حضرت مهدی ندارد مثال 

1. زیبا روی نورانی 

مهدی صاحب الزمان علیه‏السلام از معدود انسانهایی است كه از نهایت زیبایی صورت و اندام برخوردار است، تا آنجا كه پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله در باره او فرمود: «اَلْمَهْدِیُّ طَاوُوسُ اَهْلِ الْجَنَّةِ عَلَیْهِ جَلَابِیبُ النُّورِ؛ (1) مهدی طاووس اهل بهشت است كه جامه‏هایی از نور او را در بر گرفته است.»
ای به دلها درد عشقت، جاودانه، جاودانه 
می‏كشم بار غمت را عاشقانه، عاشقانه 
ای كه طاووس بهشتی جلوه‏ای كن جلوه‏ای كن 
تا به كی ای مرغ قدسی جای تو در آشیانه 
در باره چهره آن حضرت، پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: «اَلْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی وَجْهُهُ كَالْقَمَرِ الدُّرِّیِّ اللَّوْنُ لَوْنٌ عَرَبِیٌّ؛ (2) مهدی از نسل من است. سیمایش چون ماه تابان و رنگش عربی (گندم‏گون) است.»
و امیرمؤمنان علی علیه‏السلام فرمود: «حَسَنُ الْوَجْهِ حَسَنُ الشَّعْرِ یَسِیلُ شَعْرُهُ عَلَی مِنْكَبیْهِ وَ نُورُ وَجْهِهِ یَعْلُو سَوَادَ لِحْیَتِهِ؛ (3) زیبا چهره و زیبا موی است و موی او بر شانه‏هایش فرو ریخته و درخشندگی چهره‏اش بر سیاهی محاسنش غلبه می‏كند.»

2. خال زیبای صورت 

پیامبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله فرمود: «اَكْحَلُ الْعَیْنَیْنِ كَثُّ اللِّحْیَةِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ؛ (4) دیدگان مباركش سرمه كشیده، محاسن مباركش پرمو و بر گونه راست او یك خال است.»
و علی علیه‏السلام فرمود: «مهدی دیدگانی مشكی، موهایی پر پشت، چهره‏ای چون ماه تابان، پیشانی باز و درخشان، خالی [بر گونه راست] و نشانی [چون مهر نبوت در میان دو كتف] دارد.» (5) 
خال زیبای جمال دلربایت را بنازم 
بوی عطر جانفزای خاك پایت را بنازم 
ای صفای هر مصفا مهدی زیبای زهرا 
از صفای قلب می‏گویم صفایت را بنازم 
من گدایم من گدایم بر گدایان درِ تو 
عزت و جاه و جلال هر گدایت را بنازم 

3. قامت موزون 

علامت دیگر برای زیبایی یك فرد، اندام موزون و قد و قامت متناسب اوست كه حضرت مهدی علیه‏السلام از این نعمت نیز برخوردار است. 
امام صادق علیه‏السلام در این باره فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ كَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْكِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ (6) دراز قامت متكبر و كوتاه قامت چسبیده [به زمین كوتوله] نیست، بلكه میان قامت است، سیمایی گرد، سینه‏ای فراخ، پیشانی‏ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست چون دانه مشك كه بر قطعه عنبر ساییده شده است.»

4. چهره جوان و تغییر ناپذیر 

از نشانه‏های دیگری كه باعث زیبایی چهره آن حضرت شده است، این است كه بعد از قرنها به سر بردن در غیبت كبری، هنگامی كه ظهور می‏كند، به صورت جوانی است كه سیمای جوانی از آن نمایان است و گذشت زمان آن اندام زیبا را پیر و فرسوده نكرده است. 
امام صادق علیه‏السلام فرمود: «اِنَّهُ مِنْ اَعْظَمِ الْبَلِیَّةِ اَنْ یَخْرُجَ اِلَیْهِمْ صَاحِبُهُمْ شَاباًّ وَ هُمْ یَحْسَبُونَهُ شَیْخا كَبِیرا؛ (7) از امتحانات بزرگ [خداوندی] است كه صاحبشان به صورت جوانی ظاهر می‏شود، در حالی كه آنها او را پیری كهنسال تصور می‏كنند.»و در حدیث دیگر فرمود: «در صاحب الزمان نشانی از حضرت یونس هست و آن اینكه بعد از غیبتش، به صورت جوانی ظاهر می‏شود.» (8) 
یوسف كنعان عشق بنده رخسار اوست 
خضر بیابان عشق تشنه گفتار اوست 
موسی عمران عشق طالب دیدار اوست 
كیست سلیمان عشق بر در او یك فقیر (9) 
و امام هشتم علیه‏السلام فرمود: «عَلَامَتُهُ اَنْ یَكُونَ شَیْخَ السِنِّ شَابَّ الْمَنْظَرِ حَتَّی اِنَّ النَّاظِرَ اِلَیْهِ لَیَحْسَبُهُ ابْنَ اَرْبَعِینَ سَنَةً اَوْ دُونَهَا وَ اِنَّ مِنْ عَلَامَتِهِ اَنْ لَا یَهْرَمَ بِمُرُورِ الْاَیَّامِ وَ اللَّیَالِی عَلَیْهِ حَتّی یَأْتِیَ اَجَلُهُ؛ (10) از نشانه‏های او سیمای جوانی او در سن كهولت است كه هر كس او را ببیند، او را چهل ساله یا كمتر تصور می‏كند و از نشانه‏های او این است كه با گذشت روزها و شبها پیر نشود تا اجلش فرا رسد.»

5. قدرت بدنی وصف ناپذیر 

یك رهبر جهانی علاوه بر اندام متناسب و زیبا باید كه از قدرت بدنی متناسب نیز برخوردار باشد. حضرت مهدی علیه‏السلام را هم وراثت یاری می‏كند كه دارای بدن و قدرت حیدرگونه می‏باشد و هم دست قدرت و عنایت الهی پشت سر او است و به او توان تصرف تكوینی در موجودات را داده است. در این باره امام صادق علیه‏السلام فرمود: 
«اِنَّ الْقَائِمَ اِذَا خَرَجَ كَانَ فِی سِنِّ الشُّیُوخِ وَ مَنْظَرِ الشَّبَابِ قَوِیاًّ فِی بَدَنِهِ لَوْ مَدَّ یَدَهُ اِلَی اَعْظَمِ شَجَرَةٍ عَلَی وَجْهِ الْاَرْضِ لَقَلَعَهَا وَلَوْ صَاحَ بِالْجِبَالِ تَدَكْدَكَتْ صُخُورُهَا لَا یَضَعُ یَدَهُ عَلَی عَبْدٍ اِلَّا صَارَ قَلْبُهُ كَزُبُرِ الْحَدِیدِ؛ (11) قائم علیه‏السلام هنگامی كه ظهور می‏كند، در سن كهولت خواهد بود، ولی با سیمای جوانی و نیروی بدنی قوی كه اگر دستش را به سوی قوی‏ترین درخت روی زمین بكشد، از ریشه بر می‏كند و اگر بر كوهها بانگ بزند، سنگهایش فرو ریزد. دستش را بر هیچ بنده‏ای نمی‏گذارد، جز آنكه قلبش چون قطعه آهن محكم و استوار می‏گردد.»
از این روایت، ولایت تكوینی حضرت بر جهان هستی به خوبی نمودار می‏شود. در روایت دیگری علاوه بر قدرت تكوینیِ دست آن حضرت، به قدرت تكوینی نگاه و چشمانش نیز اشاره شده است. امیر مؤمنان علیه‏السلام در این باره می‏فرماید: «یُؤْمِی لِلطَّیْرِ فَیَسْقُطُ عَلَی یَدِهِ وَ یَغْرِسُ قَضِیبا فِی الْاَرْضِ فَیَخْضَرُّ وَ یُورِقُ؛ (12) به مرغ نگاه [یا اشاره] می‏كند، به دست مباركش می‏افتد. چوبی را در زمین می‏كارد، سبز می‏شود و برگ می‏آورد.»

6. دو علامت دیگر 

علی علیه‏السلام فرمود: «بِظَهْرِهِ شَامَتَانِ شَامَةٌ عَلَی لَوْنِ جِلْدِهِ و شَامَةٌ عَلَی شِبْهِ شَامَةِ النَّبِیِّ صلی‏الله‏علیه‏و‏آله؛ (13) در پشت او دو خال [و دو علامت] است كه یكی به رنگ پوستش و دیگری شبیه خال [و مهر[ پیامبر صلی‏الله‏علیه‏و‏آله است.» و امام باقر علیه‏السلام فرمود: «بِالْقَائِمِ عَلَامَاتٌ... شَامَةٌ تَحْتَ كِتْفِهِ الْاَیْسَرِ، تَحْتَ كِتْفَیْهِ وَرَقَةٌ مِثْلُ الاْآسِ؛ (14) در وجود قائم علامتهایی هست... خالی [شبیه مهر نبوت] زیر شانه چپش می‏باشد و زیر هر دو شانه‏اش برگی مثل برگ آس است.»

7. بوی خوش 

از نشانه‏های دیگر آن حضرت، بوی عطر جانفزایی است كه از آن وجود نازنین به مشام می‏رسد؛ همان گونه كه از رسول اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله استشمام می‏شد و در حدیث معروف، نقل شده: وقتی امام حسن و امام حسین و امیر مؤمنان علیهم‏السلام به ترتیب وارد شدند، بوی پیغمبر اكرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله را متوجه شدند. مهدی علیه‏السلام نیز وارث چنین كسی است. 
امام رضا علیه‏السلام فرمود: «وَ تَكُونُ رایِحَتُهُ اَطْیَبَ مِنْ رَایِحَةِ الْمِسْكِ؛ (15) بوی خوش او از بوی خوش مشك معطرتر است.»
گر رخ گشاید رونق افزاید چمن را 
ارزان كند اِسْپر و هم مُشكِ ختن را 
گل برگ رنگش ارغوان را سُخره دارد 
پیچیده مویش نسترین و نسترن را 
ابی نعیم محمد بن احمد انصاری از كامل بن ابراهیم كه از گروه مفوّضه بود، نقل می‏كند كه می‏گوید: نزد امام حسن عسكری علیه‏السلام رفتم و با خود گفتم: وارد بهشت نمی‏شود، مگر كسی كه عقیده من را داشته و سخن من را بگوید. بعد از سلام و برخی مسائل نزد دَرِی نشستم كه پرده بر آن آویخته بود، «فَجَاءَتِ الرِّیحُ فَكَشَفَتْ طَرَفَهُ فَاِذَا اَنَا بِفَتیً كَاَنَّهُ فِلْقَةُ قَمَرٍ مِنْ اَبْنَاءِ اَرْبَعَ سِنِینَ اَوْ مِثْلِهَا...؛ (16) پس باد آمد و پرده را كنار زد، ناگهان كودكی چهارساله یا شبه آن همچون پاره ماه دیدم.»سپس ادامه می‏دهد: 
او گفت: ای كامل بن ابراهیم! از این سخن او تنم لرزید و به من الهام شد كه بگویم: «لبیك یا سیدی؛ بلی ای آقای من!»پس فرمود: آمده‏ای نزد حجت خدا كه از او بپرسی: آیا جز كسی كه هم مسلك توست، بهشت می‏رود؟ عرض كردم: بلی قسم به خدا! پس فرمود: در این صورت بهشتیان خیلی اندك خواهند بود. قسم به خدا! حقّی‏ها داخل بهشت نمی‏شوند. عرض كردم: ای آقای من! حقّی‏ها كیستند؟ فرمود: گروهی كه [خیال می‏كنند] علی را دوست می‏دارند و به حق او قسم یاد می‏كنند، در حالی كه حق و فضل و برتری او را نمی‏دانند.... سپس پرده دوباره به حال خود برگشت؛ به گونه‏ای كه من قدرت كنار زدن آن را نداشتم. 
امام حسن عسكری علیه‏السلام نگاهی متبسّمانه به من كرد، آن گاه فرمود: «چرا نشسته‏ای در حالی كه حجت خدا از حاجت قلبی و درونی‏ات خبر داد و فهماند كه حجت بعد از من كیست!»پس من بیرون آمدم و از آن روز به بعد او (حضرت مهدی علیه‏السلام ) را ندیدم.» (17) 
نویسنده : جواد خرّمی 

پی نوشت : 

1. روزگار رهایی، كامل سلیمان، ترجمه علی اكبر مهدی‏پور، نشر آفاق، چاپ سوم، 1376، ج 1، ص 122؛ منتخب الاثر، صافی گلپایگانی، ص 147؛ ینابیع المودة، ج 3، ص 164؛ ر. ك: مكیال المكارم، محمد تقی موسوی اصفهانی، مؤسسة الامام المهدی، 1404 ق، ج 1، ص 67. 
2. روزگار رهایی، ج 1، ص 121؛ منتخب الاثر، ص 185؛ كشف الغمة، ج 3، ص 259؛ مكیال المكارم، ص 67. 
3. بحارالانوار، محمد باقر مجلسی، دار احیاء التراث، ج 51، ص 36؛ روزگار رهایی، ج 1، ص123. 
4. روزگار رهایی، ج1، ص 122؛ منتخب الاثر، ص 166. 
5. روزگار رهایی، ج 1، ص 122؛ بحارالانوار، ج 52، ص 51؛ منتخب الاثر، ص 186. 
6. بحارالانوار، ج 51، ص 3 و 19، روزگار رهایی، ج 1، ص 128. 
7. روزگار رهایی، ج 1، ص 126؛ منتخب الاثر، ص 258. 
8. بحارالانوار، ج 52، ص 287؛ روزگار رهایی، ج 1، ص 126؛ منتخب الاثر، ص 285.

منبع : ماه نامه مبلغان - شماره 74
جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 304 تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1391 ساعت: 0:28


هنگامی که برای نماز برمی‌خیزید صورت و دست‌های خود را تا آرنج‌ها می‌شویید و بخشی از سر و پاهای خود را مسح می‌کشید. از انسان پیوسته نور و امواج و انرژی ساطع می‌شود، امواجی که دستگاه، پس از وضو گرفتن نشان می‌دهد بیانگر آرامش یافتن است. یعنی وضو گرفتن که شستن صورت و دست‌ها و مسح فرق سر و پاها است به انسان آرامش می‌دهد.در بدن همه‌ی افراد هفت نقطه وجود دارد که مولد انرژی است و شما با وضو گرفتن با واسطه‌های بی‌نظیر و پاک مانند آب این نقاط را فعال می‌نمایید و بعد در پیشگاه خداوند با تمرکز، آیات الهی را می‌خوانید. اگر در زمان وضو و در سر نماز تمرکز کافی داشته باشید و این کار را پنج بار در در روز و هر بار به طور مداوم انجام دهید، بهترین روش برای تقویت این توانایی را انجام داده‌اید

 دانش پزشکی در چند دهه‌ی اخیر موفق به اکتشاف مهمی پیرامون خواب شده است و آن کشف بخش مهمی در طول خواب انسان به نام خواب rem‌ بوده است. پس از آن‌که حدود 45 دقیقه از خواب رفتن انسان گذشت، مرحله‌ی «رم» آغاز می‌شود و به مدت کوتاهی حدود 10 تا 15 دقیقه ادامه می‌یابد. در طول این مرحله از خواب به طرز اسرارآمیزی تمام عضلات اسکلتی بدن از کار افتاده و شخص کاملا بی‌حرکت می‌شود ولی نوارمغزی شخص به جای حالت خواب، حالت بیداری را نشان می‌دهد، به طوری که در این حالت مغز از فعالیت بالایی برخوردار است و حرکات سریعی در چشمان فرد دیده می‌شود و چنان‌چه فرد را در این حالت از خواب بیدار کنیم حتما خواهد گفت در حال دیدن خواب بوده است.در طول خواب 8 ساعته این مراحل کلا 90 دقیقه است که نزدیک صبح می‌باشد، امروزه دانش پزشکی نشان داده است که در بیماری افسردگی یکی از تظاهرات مهم افزایش یافتن طول خواب «رم» نسبت به میزان طبیعی است به طوری که فرد افسرده به میزانی بیش از سایر افراد خواب می‌بیند، یعنی زمان بیشتری را در مرحله‌ی «رم» می‌گذراند. برخاستن در زمان نماز صبح که در سوره‌ی مبارکه‌ی «اسراء» ذکر شده و در اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است، سبب کاهش قابل ملاحظه در میزان خواب «رم» در اشخاص می‌شود و چنانچه فرد خود را ملزم به بیداری صبحگاهی کند در حقیقت جلوی ورود خود را به مرحله‌ی اصلی از خواب «رم» گرفته و از این جهت بیداری صبحگاهی برای نماز، خود به تنهایی می‌تواند به عنوان واکسنی در پیشگیری از بیماری افسردگی و حتی دارویی در درمان افسردگی باشد و در این‌جا نقش نماز در پیشگیری از ازدیاد خواب و پیشگیری از افسردگی مطرح می‌شود.

 

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 374 تاريخ : دوشنبه 15 آبان 1391 ساعت: 2:16

 

خداوند متعال همواره نشانه ها و معجزاتی برای بشر در این عالم فانی قرار داده است تا بشر به واسطه ی آن ها بتواند به عظمت و بزرگی ذات اقدس الهی پی برد و راه درست را از نادرست باز شناسد. اما شیطان و اصحاب وی همواره کوشیده اند تا این نشانه ها و معجزات را از دیده ها پنهان نمایند و بر گمراهی و ضلالت بشر بیفزایند. بسم الله الرحمن الرحیم


تلاش وهابیون برای مخفی نمودن اعجازی بزرگ!

يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.
ترجمه: آنها مي‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، ولي خدا جز اين نمي‏خواهد كه نور خود را كامل كند هر چند كافران كراهت داشته باشند. (سوره ی توبه - آیه ی 32)

خداوند متعال همواره نشانه ها و معجزاتی برای بشر در این عالم فانی قرار داده است تا بشر به واسطه ی آن ها بتواند به عظمت و بزرگی ذات اقدس الهی پی برد و راه درست را از نادرست باز شناسد. اما شیطان و اصحاب وی همواره کوشیده اند تا این نشانه ها و معجزات را از دیده ها پنهان نمایند و بر گمراهی و ضلالت بشر بیفزایند.

یکی از این معجزات، نحوه ی ولادت امام علی (علیه السلام)، امیرالمومنین و فخر  بشریت است. درباره ی نحوه ی ولادت  این  امام  عزیز،  مورخان  و  محدثان  شیعه  و  سنی  گفته اند:(1)
« يزيد بن قعنب گويد: من و عباس بن عبدالمطلب و گروهي از خاندان عبدالعزي در برابر خانه خدا نشسته بوديم كه ناگهان ديديم فاطمه بنت اسد، مادر اميرمؤمنان ـ عليه‎ السلام ـ كه به آن حضرت حامله بود و نُه ماه از مدت حملش مي گذشت و دچار درد زايمان شده بود وارد شد و به درگاه خداوند عرض كرد: پروردگارا!‌ من به تو و پيامبران و كتاب هايي كه از جانب تو فرستاده شده اند ايمان دارم و سخن جدم ابراهيم خليل را تصديق مي كنم و باور دارم كه او اين خانه‌ والا را بنا كرده و به حق اين فرزندي كه در شكم دارم سوگند مي دهم كه وضع حمل مرا آسان كني.
يزيد بن قعنب مي گويد: در اين هنگام ديدم ديوار پشت كعبه شكافت و فاطمه وارد كعبه شد و از چشمان ما ناپديد گشت و ديوار به هم چسبيد. برخاستيم كه قفل در خانه‌كعبه را باز كنيم، قفل باز نشد، دانستيم كه اين رويداد به فرمان خدا رخ داده است. پس از چهار روز كه گذشت فاطمه از خانه‌كعبه بيرون آمد و نوزادش اميرمؤمنان ـ عليه‎ السلام ـ را روي دست داشت و گفت: من بر زنان گذشته تاريخ برتري يافته ام زيرا آسيه دختر مزاحم، خدا را به صورت پنهاني در جايي عبادت مي كرد كه عبادت خدا در آنجا جز از روي ناچاري سزاوار نبود، و مريم دختر عمران آن شاخه خشكيده خرما را با دستش تكان داد تا آنكه خرمايي تازه از آن فرو ريخت و خورد. ولي من وارد خانه خدا شدم و از ميوه ها و نعمتهاي بهشتي خوردم و وقتي خواستم خارج شوم هاتفي به من گفت: فاطمه! او را علي نام بگذار، چرا كه او بلند مرتبه است و خداوند علي اعلي مي گويد نام او را از نام خودم مشتق ساختم و او را به آداب و اخلاق خودم تربيت كردم و از علوم پيچيده خود آگاهش نمودم او كسي است كه بت ها را در خانه من مي شكند و بر بام خانه ام اذان مي گويد و مرا به مجد و بزرگواري ياد مي كند. خوشا به حال كسي كه او را دوست بدارد و از او فرمان برد و واي بر كسي كه او را دشمن بدارد و فرمانش نبرد. »

« حافظ ابو عبدالله محمد بن عبدالله، معروف به حاكم نيشابوري، كه همه بزرگان اهل سنت او را مورد اعتماد و استناد دانسته اند در كتاب بسيار معروفش، «مستدرك صحيحين» مي گويد: روايات متواتر است كه فاطمه بنت اسد، اميرمؤمنان علي بن ابي طالب ـ كرّم الله ـ وجهه، را در خانه كعبه به دنيا آورده است. »

« شاه ولي الله احمد بن عبدالرحيم دهلوي، محدث متعصب اهل سنت، در كتاب «ازاله الخفا» مي نويسد: «بي گمان روايات متواتر است در اين كه فاطمه بنت اسد، اميرالمومنين علي بن ابي طالب را در درون كعبه به دنيا آورد، بدون ترديد او در روز جمعه سيزدهم رجب، سي سال بعد از عام الفيل، در خانه كعبه به دنيا آمده است، و هرگز پيش از او يا بعد از او كسي در خانه‌كعبه زاده نشده است. »

« شهاب الدين ابوالثنا، سيد محمود آلوسي، صاحب تفسير آلوسي، در شرح بر قصيده عينيه عبدالباقي افندي عمري مي نويسد: ولادت اميرمؤمنان كرم الله وجهه در درون كعبه، در سراسر دنيا مشهور است و در كتابهاي هر دو فرقه شيعه و سني روايت شده است، و هرگز در مورد غير ايشان چنين فضيلتي ثابت نشده است. »

« نورالدين علي بن محمد بن صباغ مكي، از دانشمندان معروف اهل سنت، مشهور به ابن صباغ مالكي در كتاب «الفصول المهمّه» با سلسله سند از ابن مغازلي، از امام سجاد ـ عليه‎ السلام ـ مبني بر ولادت امام علي ـ عليه‎ السلام ـ در درون خانه كعبه نقل كرده است كه: پيش از او كسي در بيت الله الحرام متولد نشد، و اين برتري ويژه اوست از سوي خداوند براي ابراز كرامت و شرافت و شكوهمندي او. »

« حمد شريف خان شيرواني در كتاب «چوتهي كتاب» به ولادت امام علي ـ عليه‎ السلام ـ در درون كعبه و شكافته شدن ديوار كعبه و شنيده شدن صداي هاتف غيبي تصريح كرده است. »

« مولوي حافظ حكيم ظهير احمد سهسواني در كتاب «ظهير البشر» در احوال و فضائل ائمه مي نويسد: چون خداوند اراده نمود كه شرفي بر شرفهاي كعبه بيفزايد، ديوار كعبه را بشكافت و فاطمه بنت اسد را به درون كعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش علي را در درون كعبه به دنيا آورد. »

« علامه حسن بن امان الله مولوي عظيم آبادي هندي، دركتاب تجهيز الجيش جريان ولادت امام علي ـ عليه‎ السلام ـ را طبق روايت «بشائر المصطفي» از يزيد بن قعنب نقل كرده است. »

« دكتر محمد شاه قادري، دانشمند و پزشك نامي سرزمين لاهور، در كتاب «مصباح المقربين» تصريح مي كند كه اميرمؤمنان در درون كعبه متولد شد و تصريح مي كند كه ما در آنجناب در حال طواف كعبه بود كه او را درد زايمان گرفت، ديوار كعبه شكافته شد و فاطمه بنت اسد به درون كعبه فرا خوانده شد، سپس تأكيد مي كند كه هرگز چنين شرف و فضيلتي به جز امير مؤمنان براي احدي نصيب و ميسر نشده است. »

محل شکافته شدن دیوار کعبه در زمان ولادت امام علی (علیه السلام)، « مستجار » نام دارد که در مجاورت یکی از زاویه های خانه ی کعبه به نام « رکن یمانی » قرار دارد.(2)

اما شگفت آن که اعجاز خداوند در مورد ولادت حضرت علی (علیه السلام) تنها به صدر اسلام محدود نمی گردد. بلکه شکاف مذکور هنوز هم در دیوار کعبه و در « رکن یمانی » به وضوح دیده می شود:

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 342 تاريخ : يکشنبه 14 آبان 1391 ساعت: 23:22

 

 



اول:

 

 

سه تن در تقسیم هفده شتر اختلاف داشتند. چون سهم یک نفر از آنها نصف شتران بود و هفده شتر نصف کامل ندارد، سهم نفر دیگر ثلث آن شتران بود سهم نفر سوم تسع آن شتران بود.

این داوری را نزد امام علی (ع)بردند، حضرت فرمود: رضایت میدهید که من شترم را با شتران شما اضافه کنم آنگاه تقسیم بنمایم. گفتند: چگونه رضایت نمی دهیم. پس شتر خویش را به شتران اضافه نمود و به آن کسی که سهمش نصف شتران بود، نه شتر داد. به آن کسی که سهمش ثلث شتران بود، شش شتر داد و به آن کسی که سهم او نه یک بود، دو شتر داد و آخر هم یک شتر باقی ماند و آن شتر هم همان شتر حضرت بود.

دوم:

 

 

شخصى یهودی به حضور امام على (ع ) آمد و پرسید:


«عددى را به دست من بده كه قابل قسمت بر 1،2،3،4،5،6،7،8،9باشد بى آنكه باقى بیاورد.»


امام على (ع ) بى درنگ به او فرمود:

          «اضرب ایّام اسبوعك فى ایّام سنتك »


(روزهاى هفته را بر روزهاى یكسال خودت ضرب كن كه حاصل ضرب آن، قابل قسمت بر همه اعداد مذكور (بدون باقیمانده) خواهد بود.)

سؤال كننده هفت را در 360 ضرب كرد حاصل ضرب آن 2520 شد، این عدد را بر 2،3،4،5،6،7،8،9، 1تقسیم كرد، دید بر همه این اعداد قابل قسمت است بدون آنكه باقى بیاورد.
توضیح بیشتر:

شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که یک سال مگر 360روز است؟

باید گفت چنانکه تاریخ روایت می کند منجمان در آن روزگار بر این باور بودند که هر ماه مشتمل بر 30 روزاست بنابر این ایام سال نزد ایشان360روز بوده است که سپس 5روز بدان می افزودند؛ از طرفی سائل فردی یهودی است و یهودیان نیز معتقد به سال شمسی بوده اند. و این از بصیرت و هوشمندی بالای حضرت حکایت دارد که به فرد یهودی می فرماید روزهای هفته ات را بر روزهای سال خویش( و نه سال قمری اهل حجاز و عربستان) ضرب کن.

 


سوم:

دونفر و هشت درهم

دو نفر مشغول غذا خوردن شدند ؛ یکی پنج قرص نان داشت و دیگری سه تا. مردی از کنار آن ها می گذشت، گفتند: بنشین و با ما غذا بخور. نشست و با آن ها غذا خورد. وقتی غذا به پایان رسید، هشت درهم گذاشت و گفت: این به عوض غذایی که خوردم. صاحب پنج قرص نان به دیگری گفت: پنج درهم مال من است و سه درهم مال تو. ولی صاحب سه قرص نان گفت: فقط در صورتی راضی می شوم که هشت درهم را به طور مساوی به دو قسمت تقسیم کنیم. چون اختلافشان بالا گرفت، نزد علی(علیه السلام) آمدند و ماجرا را نقل کردند.

حضرت به صاحب سه قرص نان فرمود: به سه درهم راضی شو.

گفت: جز به حق راضی نمی شوم.

حضرت فرمود: حق تو فقط یک درهم است.

گفت: چطور؟

حضرت فرمود: تو سه قرص نان داشتی و دوستت پنج قرص نان که مجموعاً می شود هشت قرص نان. این هشت قرص نان را به 24 ثلث تقسیم می کنیم. سهم تو از این 24 ثلث، 9 ثلث می شود و سهم دوستت 15. تو 8 ثلث را خوردی، بنابراین، فقط 1 ثلث از تو رفته و دوستت نیز 8 ثلث خورده، بنابراین، 7 ثلث از او رفته و مرد سوم هم 8 ثلث خورده که هشت درهم ـ یعنی به عوض هر ثلث یک درهم ـ پرداخت کرده است. پس در عوض 1 ثلث که از تو رفته یک درهم مال توست و در عوض 7 ثلث که از دوست تو رفته هفت درهم مال اوست. این همان حق است که می خواهی.

صاحب سه قرص نان به یک درهم راضی شد و سه درهمی را که ادعا می کرد از دست داد.

 

چهارم:

ارثیه برادر

زنی خدمت حضرت علی(علیه السلام) آمد، عرض کرد: ای امیرالمؤمنین، برادرم مرد و ششصد دینار باقی گذاشت، ولی به من تنها یک دینار دادند. از شما می خواهم در این زمینه منصفانه حکم نمایید.

حضرت بدون تأمّل فرمود: شاید برادرت دو دختر داشت که دو سوم از 600 دینار ـ یعنی 400 دینار ـ به آن ها می رسد و مادری دارد که یک ششم ـ یعنی 100 دینار ـ به او می رسد و زنی دارد که یک هشتم ـ یعنی 75 دینار به او می رسد و 12 برادر دارد که 24 دینار ـ هر کدام دو دینار ـ مال آن هاست و سهم تو هم یک دینار است. آن زن گفت: آری، درست است.

 600=400+100+75+24+1

جهان شناسی...
ما را در سایت جهان شناسی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali khanjani alielectric بازدید : 358 تاريخ : سه شنبه 9 آبان 1391 ساعت: 2:06